Specialist in: Arbeidsconflicten, samenwerkingsconflicten en bemiddeling tussen ouders en school.
Na mijn pabo-opleiding ben ik met veel plezier in het onderwijs gaan werken als leerkracht.
Mijn aandacht ging vaak uit naar het speciale kind. Als intern begeleider, video- interactie begeleider heb ik steeds meer zicht gekregen op de communicatie tussen mensen. Wat speelt er tussen mensen. Een conflict is waardevol omdat het een kans heeft om te bespreken.
Mijn interesse in de mens, het gedrag van de mens, heeft mij geholpen in mijn functie als directeur van een basisschool en later als bestuurder van een onderwijsstichting voor primair onderwijs.
Het gesprek is voor mijn belangrijk.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar het is wel goed om met elkaar in gesprek te gaan en elkaar te horen. Hoe vaak gaan we niet uit van aannames.
Wat doe ik;
Naast de vele mediations die ik heb uitgevoerd in de afgelopen jaren heb ik ook veel bemiddelingen gedaan, een wat informelere manier om in gesprek te gaan.
Naast mediations in het onderwijs doe ik ook mediations buiten het onderwijs. Het gaat om de mensen in hun onderlinge relatie en samenwerking.
Als onderwijsconsulent begeleid en ondersteun ik leerling, ouders en school in moeilijke situaties.
Wat kan ik voor u betekenen.
Met beide partijen neem ik contact op en heb ik een intakegesprek waarin ik uitleg hoe de mediation verloopt, wat je van mij mag verwachten.
Mijn registratie als MfN-mediator vraagt van mij een formele werkwijze om een situatie te bespreken.
Doel van gezamenlijke gesprekken is om inzicht te krijgen in elkaar beleving, uitspreken wat ieder belangrijk vindt en dan samen kijken hoe deze wensen, verlangens in de dagelijkse situatie vorm kunnen krijgen.
En eerlijk, soms lukt dat niet en zijn de belangen zo strijdig dat een verdere samenwerking niet wenselijk is.