VOLG ONS OP:

de mediators

Jannie Baron

Specialist in: mediation

Mijn loopbaan ben ik begonnen als leerkracht en reeds snel ging ik de uitdaging aan als aanjager van projecten en in de jaren daarna heb ik mij ontwikkeld tot all round onderwijsmanager. Mijn kennis en ervaring zet ik in als troubleshooter en regelmatig help ik teams die – om wat voor reden ook – zijn vastgelopen een nieuwe koers te vinden. Zo wist ik een team dat al jarenlang worstelde met een negatieve, stagnerende cultuur op weg te helpen naar een professionele cultuur, waarin mensen elkaar aanspreken op hun gedrag en met en van elkaar willen leren. Wat mij drijft is mijn geloof in goede bedoelingen van mensen en dat het jammer is dat er zoveel misverstanden zijn, omdat mensen niet op de juiste manier met elkaar in gesprek gaan. Door goede vragen te stellen wordt het leven zoveel mooier en simpeler. Verder geef ik trainingen op het gebied van communicatie en coaching en word ik regelmatig geroemd vanwege mijn inzicht in de kwaliteiten van mensen, zodat mensen het beste uit zichzelf naar boven halen.

Wat doe ik?
De meeste ervaring heb ik met conflicten in het onderwijs en dan ga ik op zoek naar de triggers onder het conflict, wat heeft je geraakt en wat kan jij er aan doen en wat heb je nodig om de relatie te herstellen. Door mijn manier van vragen stellen, voelen mensen zich op hun gemak en stellen zich open om naar oplossingen te zoeken. Voor de start van de mediation voer ik altijd een gesprek met de partijen, om elkaar zo alvast een beetje te leren kennen.

Wat kan ik voor u betekenen?
Tot mijn doelgroep behoren ouders, leraren, directeuren, eigenlijk alle mensen die in het onderwijs werkzaam zijn of daarbij betrokken zijn.
Mijn doelgroep voelt zich vaak niet gehoord, niet serieus genomen of heeft functioneringsproblemen of een arbeidsconflict.

Mijn aanpak is:
– Aparte intake
– Doelen van de bijeenkomst zijn helder
– Een ieder krijgt de gelegenheid om zijn/haar verhaal te doen
– Met respect voor de partijen en in een veilige setting, geef ik de grenzen aan
– Mijn vragen zetten aan tot reflectie
– Nieuwsgierig en verrassend
– Er wordt nazorg geboden

Het resultaat is:
– snel komen tot de kern van het conflict, waar zit de pijn/de emotie
– partijen zijn bereid om samen tot een oplossing te komen
– mensen krijgen inzicht, hoe zij invloed op hun eigen situatie hebben en komen los van hun emotie
– de relatie wordt hersteld, het conflict opgelost

inschrijven nieuwsbrief